torstai 26. toukokuuta 2016

Raamattubreikki

Törmäsin facebookissa "Nuorten aikuisten Raamattubreikki"-tapahtumaan. Luin ohjelman ja minulle tuli tunne, että tuonne minun on päästävä. Asiat järjestyivät niin, että viime perjantaina suuntasin Ryttylään.


 Siellä oli muutamia ystäviäni ja sellaisia puolituttuja. Olin aivan ihmeissäni miten ihmiset hymyilivät vastaan kävellessä ja jotkut moikkasivat, vaikka emme tunteneet. Jotkut saattoivat tulla juttelemaan: "Moi mä oon Kalle Kauniaisista (nimi keksitty), mistä sä oot?" Olin unohtanut, että uskovien nuorten keskuudessa tosiaan voi olla tällaista ja se oli todella siistiä.

Viikonlopussa olleet opetukset olivat todella hyviä ja kirjoitinkin jotain juttuja itselleni muistiin. Puhujilla oli todella hyviä pointteja ja pystyin saada niistä "eväitä" omaankin elämääni. Lauloimme hengellisiä lauluja joiden aikana halusin mennä salin takaosaan rauhassa laulamaan ja kiittämään Jumalaa. Rukoilin ystävien kanssa ja saimme tukea toinen toisiamme elämäntilanteissamme. Lisäksi rukoilin paljon itsekseni.
Lauantaina katsoimme porukalla lätkää ja meillä oli iso skriini, mistä katsoimme peliä. Tunnelma oli käsin kosketeltava. Kohahdukset ja riemun kiljahdukset olivat aivan parasta. Suomen voittaessa porukka halaili tosiaan ja onnitteli. En ole aiemmin ollut tuollaisessa kisakatsomossa.

Viikonlopussa oli paljon vapaata toimintaa, jonka aikana pystyi tutustumaan ihmisiin. Paikalla oli huipputyyppejä eri puolilta Suomea. Kaikki olivat n.18-30 vuotiaita nuoria aikuisia. Vapaan aikana pystyi vaihtamaan kuulumisia ystävien kanssa ja jutustella vieraampien kanssa. Sain ihanasti etäisyyttä omaan arkeeni, eikä ohjelma ollut liian tiivis. Koin saavani uutta voimaa, vaikka yöunet eivät olleetkaan hirmun pitkiä. Uskovien rakkaus tuli konkreettisesti esiin tuossa viikonlopussa.
Noh tuo ihana "kupla" puhkesi jo kotimatkalla ja arki alkoi puskea läpi. Olen kuitenkin saanut voimaa kohdata arjen haasteet ja kokenut Jumalan avun vaikeissa tilanteissa. Vaikka kupla hajos, luottamus ja rauha eivät hävinneet sisältäni. 
Jos sinulla tulee joskus mahdollisuus lähteä hengelliseen tilaisuuteen tai viikonloppuun, lähde rohkeasti. Ei haittaa vaikket tuntisi ketään ennestään, koska siellä tutustuu ihmisiin ja saa uusia kavereita. Mulla kyllä jäi pala sydäntä tuonne Ryttylään ja varmasti menen joskus toistekin. <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...