perjantai 22. tammikuuta 2021

Koti

Kerroin joulukuussa asumuserostamme ja siihen johtaneista asioista. Huomasin kohta kaksi kuukautta kuluneen, enkä ole esitellyt teille tätä meidän ihanaa kotia. Asuntomme on remontoitu lattiasta kattoon ennen meidän muuttoamme. Asumme siis paritalon puolikkaassa, jonka toisella puolella asuvat talon omistajat eli meidän vuokranantajat sekä heidän lähes aikuiset lapsensa. He ovat mukavia ja avuliaita, mutta antavat meille oman rauhan. Esimerkkinä tämä aamu, kun oli satanut ainakin 20cm lunta. Valmistauduin lähtemään ajoissa töihin, jotta ehdin putsata auton ja etupihan. Lähtiessäni huomasin naapurin heidän pihallaan ja ihmettelin pihallamme tehtyjä lumitöitä sekä putsattua autoa. Omistaja oli halunnut omaksi ilokseen tehdä lumityöt, että minun on kivempi lähteä töihin. Hän oli myös päivän aikana putsannut meidän rappuset sekä mahdollisesti lisää satanutta lunta. Kiittelin kovasti ja hämmästelin töissäkin tätä avuliaisuutta. Meillä on siis oma pieni etupiha, jota suojaa pensasaita. Takapihalla meillä on pieni patio ja naapureiden pihaan yhtyvä nurmialue, jonka takaa aukeaa pieni metsä.

Sisälle mentäessä meillä on pieni tuulikaappi ja eteinen. Minun ja lasten makuuhuoneet ovat vierekkäin, mistä Pikkukarhu iloitsi eniten ja kertoi kaikille ennen muuttoa. Omakotitalossa meillä oli makuuhuoneet eri kerroksissa, mutta Pikkukarhulla oli alakerrassa "oma pesä". Hän tuli joka yö siihen nukkumaan, jotta olisi lähempänä äitiä. Nyt uudessa kodissa poika tulee aina äidin viereen nukkumaan ja olen antanut hänen nukkua siinä, koska lapsi kokee siinä olonsa turvalliseksi ja saan itse nukuttua kuitenkin hänen vieressään. Minun makuuhuoneessani on paljon kaappitilaa ja poikien huoneessa on myös kiinteä vaatekaappi. Sain sängyn minun serkultani ja lasten kerrossänky on mummilasta. Olen hommannut lähes kaikki huonekalut kirpputorilta tai saanut joltakin. 





Eteisestä menee käytävä olohuoneeseen ja sen varrella ovat wc ja vaatehuone sekä keittiö.Vessassa mahtuu olemaan pieni 40cm pyykkikone, jonka omistajat jättivät meille. Kun vessaan laittaa valot, puhallin alkaa hurista kovaa. Se hyvä puoli siinä ainakin on, että kuulee, jos lapsilta jää vessaan valot. Saunaa asunnossa ei ole ja se on hieman harmi, koska olen tottunut lähes joka asunnossa saunaan. Lapset käyvät nyt isällään viikottain lenkkisaunassa saunomassa ja lisäksi heidän omalla saunavuorolla. Meillä on vaatehuone, jossa on paljon säilytystilaa, kun on järjestelmällinen. Keittiössämme on ihanan paljon tasotilaa ja omistajat jättivät meille tiskikoneen helpottamaan elämää. Keittiöömme mahtuu juuri sopivasti neljän hengen ruokapöytä, jonka voi tarvittaessa siirtää olohuoneen puolelle suurempaa ruokailijamäärää varten (jota ei näin korona-aikana ole). Harmillinen puute on pakastin, mutta olen oppinut elämään ilmankin. Jossain kohtaa varmaan hankin pienen pakastimen, jonka saisi jääkapin alla olevaan kaappiin. 

Meillä on söpö syvennys keittiö vastapäätä, missä tällä hetkellä on tietokonepöytä. Haaveilen jossakin kohtaa läppäristä ja ideaa, miten tietokonehärpäkkeet saa enemmän piiloon. Toistaiseksi en ole ehtinyt ja jaksanut paneutua siihen. Meillä on iso olohuone, missä on ihanat isot ikkunat. Lisäksi yksi seinistä on tiiliseinä, jollaisesta olen aina vain haaveillut. En ole sisustanut olohuonetta kovin täyteen, koska mielestäni näyttää pelkistetysti kivemmalle. Takapihalle aukeaa ovi olohuoneesta. 



Tykkään asunnostamme todella paljon ja tämä on hyvällä sijainnilla kaikesta. Täällä on hyvä olla ja lapsetkin viihtyvät. Olen kiitollinen Jumalalle, että Hän johdatti tämän minulle ja pojille. 💓


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...