torstai 27. lokakuuta 2016

Äiti vaihtaa vapaalle

Työelämään palaamisestani on vajaa pari kuukautta. Tänä aikana minulla on ollut töitä tai lapset, enkä ole osannut kaivata omaa vapaa-aikaa. Viime viikonloppuna tuli ensimmäisen kerran mahdollisuus omaan vapaaseen vuorokauteen. Minulla oli paljon suunnitelmia ja olisin halunnut nähdä kaikkia mahdollisia kavereita.

Lauantaina eräs ystäväni tuli käymään kahvilla ennenkuin vein pojat isälleen. Olin aamulla ajatellut, että pojat tarvivat pitkiä kalsareita yms.. Ystäväni tuli ison vaatesäkin kanssa ja sanoi, että juuri tänä aamuna hänen teki mieli siivota lastensa vaatekaappeja. Säkissä oli juuri niitä vaatteita, joita tarvitsimme ja vielä enemmänkin. Olin todella kiitollinen. Jumala pitää meistä ihmeellisesti huolta. Molemmat pojat pitävät kovasti ystävästäni (varsinkin Pikku Karhu). Meidän aikuisten keskustelusta ei meinannut tulla mitään, koska pojilla oli kokoajan hänelle asiaa.

Olin sopinut Pikku Karhun kummin kanssa edellisenä päivänä vähän ekstempore, että saatettaisi nähdä. Olin bussissa poikien kanssa, kun hän soitti ja kertoi voivansa lähteä tulemaan. Minun ei tarvinnut maksaa bussia takaisin kaupunkiin, koska ystäväni nappasi minut matkanvarrelta kyytiin. Aikataulumme meni juuri sopivasti yksiin. Kävimme Nepalilaisessa ravintolassa syömässä, joka on lempipaikkani. Heidän ruokansa on todella hyvää. Emme olleet nähneet pitkään aikaan, joten kuulumisia riitti. Syötyämme rauhassa, päätimme lähteä vielä kaupoille pyörähtämään. Kaksi äitiä kun pääsi vaatekauppoihin ilman lapsia, tuli rekit tutkittua hieman tarkemmin kuin normaalisti. Kierrokseen jälkeen kahvihammastani alkoi jo kolottaa ja päätimme mennä meille kahville. Tajusimme ettemme ole nähneet kertaakaan ilman lapsia sen jälkeen, kun he ovat syntyneet, eli yli viiteen vuoteen. Päätimme toteuttaa tämän vielä uudestaan.
 Hänen lähdettyään ehdin puoli tuntia valmistautua iltaan, kunnes lapsuuden ystäväni tuli meille. Lähdimme ulos istumaan ja vaihtamaan kuulumisia. Tämän jälkeen menimme elokuviin katsomaan Bridget Jone´s Baby. Bridget Jone´s- leffat ovat nostalgisia, koska katsoimme niitä aina teineinä. Tällä hetkellä romanttiset komediat eivät ole minun suosiossani, mutta tämä ei ollut "liian nyyhky", joten se oli hyvä.  Lisäksi halusin mennä katsomaan sen hyvien muistojen kunniaksi.Olin ajoissa kotona ja soittelin vielä yhden ystäväni kanssa. Aikaa hujahti kaksi tuntia jutellessa ja rukoillessa.

Sunnuntaina kävin seurakunnassa ja vietin päivän aivan itsekseni. Se tuntui pitkästä aikaa tosi hyvälle. Tämä viikonloppu teki todella hyvää ja nyt jaksaa taas. :)

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa lähes täydelliseltä vapaan vietolta! : )

    Susanna

    VastaaPoista
  2. Onpa niin mielenkiintoisia kivoja kirjoituksia. Aitoja elämänmakuisia :)

    VastaaPoista
  3. Onpa niin mielenkiintoisia kivoja kirjoituksia.
    Elämänmakuisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mika. :) Tervetuloa seuraamaan aitoa elämää.

      Poista

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...