perjantai 15. syyskuuta 2017

Läpinäkyvä nainen

Viime viikonloppu oli harvinainen, koska saimme viettää miesystäväni kanssa kahdestaan aikaa hänen luonaan.
 Hän tuli minua vastaan juna-asemalle ja automatkalla rukoilimme viikonlopun, suhteemme ja läheistemme puolesta. Olimme juuri rukoilleet varjelusta matkalle, kun huomasin hirven kävelevän tien yli. Yleensä hirvet liikkuvat porukassa, mutta tämä käveli yksin rauhallisesti tien toiselle puolelle. Olimme kiitollisia, ettei mitään sattunut.
Illalla perille päästyämme olimme jo niin väsyneitä, että vain olimme lähekkäin ja nautimme toistemme seurasta. Halaaminen helpotti kamalaa ikävää, joka oli ehtinyt tulla pitkän (kahden viikon) erossa olemisen jälkeen. Nukun miesystäväni luona aina todella hyvin ja tuntuu kotoisalle.

Lauantaiaamun aloitimme rennosti pitkällä aamiaisella ja saunomisella. Puusaunan lempeät löylyt karistivat viikon väsymykset. Koska emme ole naimissa, saunomme uikkarit päällä. Haluamme pyrkiä pidättäytymään seksistä ja toisemme alasti näkemisestä naimisiin menoon asti. Haluamme toimia Raamatun ohjeiden mukaan, emmekä halua rikkoa toisiamme. Haluamme tästä tarinasta tulevan kestävää ja pysyvää, eikä enää rikkinäisiä sydämiä. Pidättäytyminen ei aina ole helppoa, kun on rakastunut toiseen ihmiseen. Koemme kuitenkin sen oikeaksi ja tulevaisuudessa odotus varmasti palkitaan.

Olin pitkään haaveillut, että pääsisin keräämään mustikoita talveksi. Viikonloppuna sää ei kuitenkaan ollut suotuisa, vaan vettä satoi kokoajan. Päätimme kuitenkin uhmata sadetta vetäen saappaat jalkaamme ja painua metsään. En olisi vuosi sitten uskonut olevani lauantai-iltana metsässä kaatosateessa hirvikärpästen syötävänä keräämässä mustikoita. Lisäksi metsässä tajusin, etten ollut meikannut tai laittanut hiuksiani koko päivässä. Tämä voi kuulostaa pinnalliselle, mutta olen ollut niin epävarma itsestäni. Nykyinen miesystäväni on ensimmäinen mies kenen kanssa olen uskaltanut olla alusta asti luonnollisen näköisenä. Hän on silti kehunut minua ihanaksi ja kauniiksi. Siitä olen saanut lisää itsevarmuutta ja alkanut päästä eroon menneisyyteni aiheuttamasta epävarmuudesta. Koen oloni hyväksytyksi ja rakastetuksi juuri sen näköisenä kuin oikeasti olen.

Illalla lähdimme vielä miesystäväni ystävien luo viettämään iltaa, minne halusin hieman laittautua. Minulle on tärkeää miesystäväni mielipide ja se mille hänestä näytän. En tuntenut hänen ystäviään etukäteen ja jännitin menoamme. Miesystäväni kuitenkin tuki ja rohkaisi minua. Meillä oli porukassa todella mukava ilta ja hänen ystävänsä ihania ihmisiä.
Kotimatkalla eräs typerä asia aiheutti meille pienen väittelyn ja sen myötä todella voimakkaan tunnereaktion minussa. Ihmettelin sitä itsekin, kunnes tajusin ettei kyse ollut oikeasti edes miesystävästäni. Tunteet nousivat syvemmältä menneisyyteni kokemuksista. Hajosin täysin ja tuntui kuin sydämeni haavat olisivat revitty auki. Paljon kipua ja itkua, mutta kuitenkin se puhdisti oloani. Tuntui todella hyvälle, että olin juuri siinä hetkessä miesystäväni kanssa. Hän kuunteli, tuki ja lohdutti minua. Hän oli rakastavasti läsnä ja minulla oli turvallinen olo käsitellä asioita, joiden rankkuuden tajusin vasta tuossa hetkessä. Sain olla hänen lähellään heikko, rikkinäinen ja itkeä ripsarit poskille.

Tuo viikonloppu lähensi meitä ja se tuntuu todella hyvälle. Siinä on mies, kenen kanssa on ollut alusta asti helppoa ja luonnollista olla yhdessä. Erossa oleminen luo ikävää ja asiat kärjistyvät, mutta kun olemme yhdessä, se on jotain niin ihanaa. Sunnuntaina lähteminen tuntui vaikealle ja olisi ollut ihanaa vain jäädä hänen luokseen, mutta maanantaina arki odotti minua kotipaikkakunnallani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...