torstai 8. heinäkuuta 2021

Sähköisku

Onko sinulle käynyt koskaan työtapaturmaa? Oletko miten tapaturma-altis? 

Minä olen aina ollut jotenkin tapaturma-altis ja osa tilanteista on ollut sellaisia, että harvemmin sellaista tapahtuu. Olen kertonut näistä tapahtumista täällä blogissakin. 

Tänään tapahtui työtapaturma, joka ei suoranaisesti ollut minun syytäni. Koitin asiakastapaamisella laittaa työhuoneeseeni valoja päälle. Toiset valot syttyivät normaalisti, mutta toiset alkoivat vilkkua. Sain valokatkaisimesta sähköiskun oikean käden sormilleni ja säikähdin kamalasti. Katkaisimesta iski kipinää ja vähän nousi savua ja sekä kuulua omituista ääntä. Soitin kiinteistöasioita hoitavan miehen paikalle ja hän totesi, että tarvitaan sähkömies vaihtamaan katkaisin. 

Jatkoin asiakastapaamisen loppuun, mutta loppupuolella jouduin myöntämään käden olevan hieman kipeä ja puutunut. Kävin kertomassa työkavereille, jotka olivat ehdottomasti työterveyteen yhteydenoton kannalla ja lopulta suostuin soittamaan. Esimies oli samaa mieltä työterveyteen soittamisesta ja hän ilmoitti eri paikkoihin tilanteen. 

Päivän mittaan olo muuttui hieman omituiseksi ja tuntui, että sähköä menny läpi kropasta. Kättä ja jalkaa hieman koski ja sähkötti sekä puudutti. Lopulta lääkäri vastasi soittopyyntööni ja epäili sähköiskun menneen sormista sisään ja jalasta ulos. Epäili menevän itsestään ajan kanssa ohi, mutta suositteli päivystyksessä käyntiä. 

Päivystyksessä he ottivat sydänfilmin, verikokeita, lämmön ja verenpaineet.  ja olin tarkkailussa. Olin tarkkailussa vajaan kaksi tuntia, jonka jälkeen lääkäri kertoi tuloksia. Kaikki arvot olivat kunnossa ja pääsin kotiin. Selvisin ilmeisesti säikähdyksellä ja lievillä kivuilla, joihin auttaa aika ja kipulääke. Tarvittaessa päivystykseen voi olla uudelleen yhteydessä, mutten usko tarvivani sitä.
Tällainen päivä tänään ja saan olla kiitollinen, ettei käynyt pahemmin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...