torstai 22. joulukuuta 2016

Vuosi 2016

Pian on taas vuosi vierähtynyt loppuun ja aika katsoa, mitä kaikkea tämä pitänyt sisällään.
Vuoteen mahtunut paljon kyyneleitä, mutta onneksi myös iloa ja naurua.

Facebook tarjoaa katsottavaksi oman vuosikatsauksen, joten joitain asioita pääsen poimimaan sieltä.
Olen saanut sen mukaan 32 uutta kaveria (ja hieman enemmänkin), joista olen todella iloinen. Jokainen rikastuttaa elämääni omalla tavallaan. Muutamista on tullut parhaita ystäviäni ja olen todella kiitollinen, että olen saanut tutustua heihin kaikkiin. Elämä voi joskus olla todella rankkaa ja silloin ystävät ympärillä ovat kultaakin kalliimpi turvaverkko. <3
Pääsin myös reissaamaan lasten kanssa ja yksin. Se oli todella piristävää vaihtelua, eikä enää samalla tavalla mahdollista.

Vuoteen on kuulunut myös asumiseroa ja yritystä pelastaa parisuhde, joka kuitenkin viime keväänä päättyi avioeroon. Tämä on tuonut elämääni monia muutoksia, prosesseja, kyyneleitä, uuden opettelua, seikkailuja ja vapautta sekä monia sellaisia asioita joita en nyt lähde enempää erittelemään.
Eron päätökseen vieminen ei ollut helppoa, mutta harkinnan ja rukoilun jälkeen silti se tuntuu minusta oikealta. Olen voinut sen myötä paljon paremmin ja alkanut löytää itseäni uudelleen. Myönnän että välillä on ykinäinen olo ja kaipaisi läheisyyttä, mutta onneksi minulla on lapset ja ystäviä joita halailla.  Varsinkin Isolle Karhulle ero oli rankka, mutta onneksi hän on alkanut sopeutua ja meillä menee tällä hetkellä hänen kanssaan hyvin.


Tämä vuosi piti sisällään myös töihin palaamisen, jota jännitin etukäteen todella paljon. Kaikki on kuitenkin mennyt odotettua paremmin ja olen nauttinut töissä olemisesta. Koen monien rukousten auttaneen asiassa. Pitkien työputkien jälkeen olen ollut todella väsynyt, mutta vapaapäivät ja hyvät yöunet ovat auttaneet keräämään taas voimia.
Lastenhoito, -tapaamiskuviot vaativat järjestelmistä, mutta siitäkin on tähän asti selvitty. Pikku Karhu aloitti päiväkodin ja sekin meni odotettua paremmin. Hän nauttii todella paljon olla päiväkodissa ja oppinut monia uusia taitoja.

Olen tänä vuonna myös muuttanut paljon kotimme sisustusta ja siitä voisinkin tehdä ihan oman jutun. Lisäksi olen alkanut käymään salilla ja syömään terveellisemmin.
Yhteenvetona tästä vuodesta voisin sanoa: 
Tämäkin vuosi on ollut omalla tavallaan todella rankka, mutta olen saanut kasvaa ihmisenä ja äitinä. Prosessit ovat olleet kipeitä ja monia kyyneleitä olen vuodattanut, mutta se on kuitenkin eheyttänyt ja tärkeää tulevaisuuden kannalta. Kaiken myllerryksen jälkeen kun katson tätä hetkeä, minusta tuntuu, että tällä hetkellä menee jo paljon paremmin ja jopa ihan hyvin. Pian tämä vuosi on päätöksessä ja yksi aikakausi elämässäni on tullut päätökseen.
Ensi vuonna pääsen aloittamaan puhtaalta sivulta ja toivon sen olevan täynnä iloa ja toivoa. Suurempia tavoitteita en tässä vaiheessa uskalla asettaa. Aion elää jokaisen päivän kerrallaan ja katsoa mitä seuraava tuo tullessaan.

  
Millainen sinun vuotesi on ollut?


(P.s. Kuvat ovat Googlen kuvahausta)
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...