tiistai 25. heinäkuuta 2017

Mikä mies?

Kerroin seurustelustooristamme, mutta nyt voisin kertoa lisää millainen tämä tapaamani mies on.
Hän tosiaan asuu toisella paikkakunnalla, enkä ollut koskaan aiemmin käynyt tuossa kaupungissa. Onneksi hänellä on auto, joka helpottaa näkemistämme (nyt kun minulla ei ole enää autoa lainassa, kulkemiseni tapahtuu hitaammin junalla).
Kyseessä on minua 12 vuotta vanhempi ihminen, mutta ikäeroamme ei melkein huomaakkaan. Joskus tulee puhetta jostain, mitä on tapahtunut tai mikä ollut suosittua ja huomaamme minun tietämättömyyteni. Mutta se ei ole vaarallista ja minulta kuitenkin löytyy jonkin verran elämänkokemusta.
Hän on itse rakentanut omakotitalon metsän reunaan rauhalliselle omakotitaloalueelle. Siellä riittää monenlaista puuhaa lapsille sekä meille aikuisille. Olen hieman jo päässyt toteuttamaan "sisustusvimmaani" ja onneksi miesystäväni pitää siitä eikä ahdistu. Tykkään siitä, että hän on taitava rakentamaan ja hän pitää minun sisustamisestani.

Viime kesänä olin epätoivoisena kirjoittanut Jumalalle 10 kohtaa millaisen miehen haluaisin vielä joskus löytää. Ajan myötä unohdin koko jutun ja muistin vasta, kun olimme jo alkaneet tapailla sekä puhuttu monista asioista. Kaivoin kirjan esiin ja katsoin listaa sekä toiveitani parisuhteesta silmät pyöreinä...Mies oli hetkeä aiemmin kertonut kaipaavansa samansuuntaisia asioita ja hän täytti minun "haavelistani kriteerit".

Hän on: 

- Aidosti uskovainen; olemme saaneet yhdessä rukoilla, käydä seurakunnassa ja lukea Raamattua sekä haluamme elää Jumalan tahdon mukaisesti

- Vastuullinen (ja kunnollinen; ei juo eikä polta)

- Osoittaa kunnioittavansa ja arvostavansa minua; Olen kyllä saanut alusta asti kokea olevani hyväksytty ja arvostettu. Hän kertoo minulle usein kuinka tykkää minusta ja miten kaunis hänen mielestään olen. Tuntuu ihanalle kuulla olevansa kaunis silloinkin, kun itsestä ei sille tunnu. Hän saattaa sanoa minua kauniiksi jopa aamulla, kun olen vasta herännyt ja ilman meikkiä tai ollessani pää turvoksissa kamalassa flunssassa. Muutenkin hän kehuu minua fiksuksi yms., joka tuntuu todella hyvälle. 

- Rakastaa mua just tällasena kuin oon; Tämä menee paljon edelliseen. Hän pitää minusta todella paljon, vaikka välillä sähellänkin. Olen tapaturma-altis, mutta hän aina "hoivaa" minua ollessaan paikalla. Tykkää hieroa ja muuta mistä nautin kovasti.

- Huumorintajuinen

- Yhteisiä mielenkiinnon kohteita; Tykkäämme molemmat liikunnasta. Olen saanut opetella hänen kanssaan kunnolla rullaluistelemaan ja se on ollut mukavaa yhdessä. Olemme molemmat toiminnallisia ja sohvalla "löhöily" on vain pienessä osassa. Tykkäämme halailusta, joka on tärkeä asia. Yhdessä tekeminen on kummallekin tärkeää ja se tuntuu hyvälle. Haaveilemme jostakin yhteisestä projektista, kun tilanteet rauhoittuvat. Monia muitakin yhteisiä mielenkiinnon kohteita löytyy ja tulee varmasti vielä löytymään.

- Komea; Hän ei ole kovin pitkä, mikä on minusta ihanaa. Olen itsekin lyhyt, joten halaaminen on paljon helpompaa. Hän on hoikka ja mielestäni huomaa, että hän harrastaa liikuntaa. Pidän hänen lempeästä ja rakastavasta katseestaan. 

- Pitää lapsista; Hänellä itsellään on kaksi poikaa, joten lapset eivät ole uusi asia. Olemme molemmat tottuneet vilkkaisiin lapsiin. Kaikkien neljän lapsen ollessa paikalla meno on välillä aikamoista. 

- Käytännöllinen; Hän tosiaan on rakentanut talon ja työkseen tekee sähkötöitä. Lisäksi osaa muitakin korjausjuttuja hoitaa. Olen itsekin käytännöllinen, mutta arvostan ja nautin kovasti kun mieskin on.

- Jakaa arjen asioita kanssani; Arki on tullut turhankin nopeasti todelliseksi, koska kuviossa on lapsia. Olemme kuitenkin saaneet sen toimimaan ja hyvin neuvoteltua asioista. Olemme koonneet yhteisiä pelisääntöjä meille ja lapsille. 

Olen todella iloinen miesystävästäni ja toivon, että suhteemme kestää haastavista olosuhteista huolimatta. Molemmilla on elämässä menossa rankkoja juttuja, joissa kuitenkin koitamme tukea toinen toistamme. Toisinaan riidellään ja tulee pahaa mieltä, mutta sitten taas sovitaan ja pyydetään anteeksi. Jumala tehköön minussa työtään, että olisin maailman paras nainen hänelle. Rukoilen myös, että Jumala parantaisi hänen "haavojaan" ja saisin olla siinä tukemassa häntä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...