maanantai 10. helmikuuta 2020

Päiväni Mallina


Näin kesällä ilmoituksen meikkimallihausta meikkaajan portfoliota varten ja ilmoittauduin, mutta harmikseni hakijoita oli paljon ja minua ei valittu. Tammikuussa meikkaaja laittoi minulle viestiä, että tarvitsee uusia malleja juhlameikkiä varten. Päätin tehdä siitä itselleni hemmottelupäivän. Tällaisten päivien järjestäminen ei ole minulle ominaista, vaikka voisin mielelläni järjestää ystävälleni samanlaisen. Koen helposti huonoa omaatuntoa ja olevani itsekäs, jos hemmottelen itseäni. Oikeasti ei taida olla itsekästä pitää huolta itsestään ja omasta jaksamisestaan. Opettelen tätä ja ajattelin tehdä tästä "minun päiväni".

Aloitin päivän kampaajalta ja olen tyytyväinen, että löytyy ilman ajanvarausta olevia kampaamoita. Koska hiusmallini on lyhyt, kampaajalla tarvitsee käydä noin kahden kuukauden välein. Kun hiukset kasvavat yli mallista, niitä ei saa mitenkään kivasti laitettua. Toisinaan annan kampaajalle "vapaat kädet" ja olen valmis kokeilemaan välillä jotain uutta. Värjään hiukseni itse kaupan väreillä, mutta kulmat värjäytän kampaajalla hiusten leikkauksen yhteydessä. Kampaajan kuullessa tulevasta meikkimallina olemisestani, hän halusi kääntää hiuksiini juhlakampauksen kuvia varten. Olin todella kiitollinen ja tyytyväinen palveluun.

Koska olin menossa meikattavaksi, ei tarvinnut aamulla meikata. Tuntui oudolle liikkua ilman meikkiä, koska yleensä laitan edes kevyen meikin. Tunnen oloni kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi meikattuani. Tämä juontaa juurensa kouluajoilta ja vuosien ajan totuttuun tapaan. Menin meikkaajan kotiin, missä hän otti kuvat ja teki meikin. Hänen toimintansa on tällä hetkellä sivutoimista muiden opintojen ohessa, eikä hän taida olla kovin tunnettukaan. Otimme ensin kuvan ilman meikkiä ja hän teki iholleni kuorintapuhdistuksen. Meikin tekijä huolehti välineiden hygieniasta ja kertoi koko ajan mitä tekee sekä mitä minun pitää tehdä. Koska minulla on suuret silmät, hän halusi tehdä minulle pehmeän smoke eye- meikin korostamaan silmiäni. Minulle sopii tummempi ilta- tai juhlameikki, eikä rajaus pienennä silmiä liikaa. Vaikka lapsena minua on kiusattu suurista silmistäni, meikkaaja kehui niitä kauniiksi. Hän teki silmämeikin ensin ja sitten laittoi muut kohdat kasvoista sekä lopuksi huulet. Ripsiin laitettiin muutama irtotupsu tuuheuttamaan ja korostamaan silmiäni. Huuliin hän laittoi vain rajauksen ja kevyen nudepunan. Suosittelen korostamaan silmiä tai huuli, mutta molempien vahva meikkaaminen voi tehdä sekavan lopputuloksen. Olin tyytyväinen meikin lopputulokseen, palveluun ja neuvoihin. Suosittelen häntä kaikille juhlameikin tarvitsijoille. Lopuksi otimme vielä muutaman kuvan.


Koska olin käynyt kampaajalla ja meikattavana, pyysin valokuvaajaystävääni ottamaan muutamia kuvia. Samalla hän saisi tuoreena kuvaajana kokemusta ja kuvia käyttöönsä. Ihailen hänen sisukkuuttaan oppia, kehittyä ja toteuttaa unelmiaan valokuvaajana. Minä en ole mikään malli mitoiltani, ulkonäöltäni tai osaamiseltani, mutta olen valmis kokeilemaan uusia juttuja. Ulkona oli kaunis talvinen sää ja ehdimme nähdä aurinkoakin. Kirpakka pakkanen sai nenän ja sormet punaisiksi, eikä ilman takkia ollut puhettakaan ottaa kuvia. Varsinkaan kun flunssa varjosti muutenkin päivääni. Näitä kuvia julkaisen myöhemmin, kunhan saan ne itselleni.  Tämä oli päivän, jolloin tunsin olevani kaunis ja naisellinen. Itsensä hyväksyminen ja arvostaminen sekä oman juttunsa löytäminen ovat tärkeitä asioita elämässä.

Hemmotteletko sinä koskaan itseäsi (Miten)? 
Millaisia edullisia meikkikauppoja suosittelet? 
Miten sinä toteutat unelmiasi? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...