keskiviikko 2. joulukuuta 2020

Työpaikka

Lopetin perjantaina työharjoitteluni haikein tunnelmin ja kiitettävin arvioinnein. Tällä viikolla ollut suuria muutoksia. Sosionomiopintoni ovat loppusuoralla ja teen viimeisen työharjoittelun työsuhteessa, joka jatkuu harjoitteluni jälkeenkin. Muuten opinnoista kesken on enää opinnäytetyö. Esimieheni kanssa ollaan puhuttu, että maaliskuussa valmistuisin ja samalla päättyisi koeaikani. 

Kelaan hieman taaksepäin tätä kaikkea, jotta ymmärrätte mistä kirjoitan. Olen siis aloittanut sosionomiopintoni syksyllä 2018, enkä ole sen jälkeen ollut töissä. Nyt alkusyksystä hain sosionomin työtä eräästä paikasta ja pääsin haastatteluun. Minulla ei ole kyseiseltä työsaralta mitään kokemusta, mutta löytyy intoa oppimiseen ja halua auttaa. Paikan esimies soitti minulle, etten tullut valituksi hakemaani tehtävään. He olivat kuitenkin laittaneet nimeni ylös, koska halusivat minut heille töihin. Minulle avautui vuoden pituinen sijaisuus, josta ensimmäinen kolme kuukautta on koeaikaa ja samalla teen ohessa työharjoitteluni. Jos kaikki menee hyvin, jatkan marraskuun loppuun ja katsotaan mitä vuoden päästä tapahtuu. 

Minulla on pää vielä aivan pyörällä kahden päivän jälkeen, mutta vähän kerrallaan olen alkanut oppia asioita. Työ vaikuttaa joka päivä mielenkiintoisemmalle ja odotan pääseväni "tosi toimiin". Minut on otettu tosi hyvin vastaan ja saimme suunniteltua työmatkoille kimppakyytejä. Työmatkani on noin 45km, joten aamulla oleva aikainen herätys vaatii vielä opettelua. Valitettavasti en voi kertoa, mikä kyseinen työpaikka on. Se on kuitenkin sellaista, jota kaikki eivät uskalla tehdä. Odotan innolla mitä kaikkea pääsen tekemään ja millaisia asiakkaita pääsen kohtamaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...