tiistai 9. maaliskuuta 2021

Nainen

Eilen oli naistenpäivä. Tilastokeskus oli koonnut 10 faktaa naisista ja poimin niistä muutamia: 
  • Naisten keski-ikä on 44,5 vuotta ja eniten on 71-vuotiaita naisia, joita on noin 39 000.
  • Suomalainen, 30 vuotta täyttänyt keskivertonainen on 163 senttiä pitkä ja painaa 73 kiloa.
  • Täysi-ikäisistä naisista 43 prosenttia on naimisissa, naimattomia on 33 prosenttia ja eronneita 15 prosenttia naisista.
  • Naiset solmivat avioliiton ensimmäisen kerran keskimäärin 32,1 vuoden iässä.
  • Suomessa on 1,6 miljoonaa naista, joilla on biologisia tai adoptoituja lapsia.
En ole oikein koskaan sopinut tai halunnut muottiin. Olen 29 - vuotias 155cm pitkä ja alle 55 kiloa painava (naisten painoa ei saa kysyä, enkä halua tarkkaa painoa edes kertoa ja itseasiassa tällä hetkellä en edes tiedä sitä). Olen eronnut kahdesti ja ensimmäisen kerran mennyt naimisiin 19- vuotiaana. Biologisia lapsia minulla on kaksi. Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä. 

Mikä naisena olemisessa on vaikeinta? 

Minulle varmasti vaikeinta ovat ulkonäköpaineet ja luulen, etten ole yksin asian kanssa. Sosiaalinen media vääristää varmasti monien naisten ja miesten ulkonäköihanteita. Itse haluaisin olla treenattu "timmimimmi", joka voi kulkea missä vain vaatteissa ja näyttää silti hyvältä. Lapset ovat kuitenkin tehneet osansa kroppaani, enkä ole onnistunut palauttamaan niitä. 

Minulle on myös todella haastavaa liikkua missään ilman meikkiä. Olen saanut itsevarmuutta kuitenkin sen verran matkanvarrella, että voin käydä kaupassa ja olla tiettyjen kavereiden sekä tietysti perheen seurassa ilman meikkiä. 

Kolmas vaikein asia on esineellistäminen ja yleistäminen. Naisista helposti ajatellaan, etteivät he osaa mitään käytännön asioita. Itse olen saanut isältäni ja muilta miehiltä oppeja ja myös itse opetellut. 

Mikä naisena olemisessa on parasta? 

Olen otettu jos joku mies ostaa kukkia ja haluaa oma-aloitteisesti hemmotella. Tykkään toisinaan korostaa naisellisuuttani meikkamalla ja pukemalla kauniit vaatteet sekä vetämällä korkokengät jalkaan. En ole koskaan tykännyt prinsessajutuista, mutta toisinaan nautin olla yhden illan prinsessa. Naisena koen voivani näyttää helpommin tunteita ja herkkyyttäni. 

Naisena olen päässyt kokemaan ihmeellisen raskauden ja synnytyksen sekä äitiyden. Sitä en vaihtaisi mistään hinnasta pois. ❤️ 
Tässä lyhyesti poimintojani ja ajatuksiani naiseuden haasteista ja kohokohdista. 

Minkä sinä koet naisena olemisessa vaikeimpana ja helpoimpana? 

❤️❤️ Ihanat naiset (samoin miehet) olkaa yleistä siitä mitä olette. ❤️ ❤️ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...