sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Kesäkuntoon 2015?

Kevät on rantautunut tännekin ja sen mukana lenkkeilevät ihmiset.


Ison Karhun synnytyksestä mulle ei jääny juurikaan kiloja, mutta ne tulivatkin sitten vasta synnytyksen jälkeen. Kaikki himot alkoivat vasta synntyksen jälkeen ja ihmettelin, että mitä tämä nyt on. Lihoin varmaan 10 kiloa puolen vuoden aikana. Keväällä kun Iso Karhu oli reilun vuoden, aloin käydä hänen kanssaan pyörälenkeillä. Tein keikkahommia ja pyöräilin töihinkin. Lisäsin join paljon vettä ja aloin tehdä kevyitä ruokia. Itsehillintäni oli aivan huipussaan tuossa vaiheessa. Laihduin puolen vuoden aikana yli 10 kiloa. Syksyllä siihen alkoivat olla syynä myös psyykkinen pahoinvointini. Aloin kuitenkin olla tyytyväinen kroppaani viimeinkin. Sitten aloinkin odottaa Pikku Karhua ja paino alkoi taas nousta.


Pikku Karhun syntymän jälkeen olen taas ollut kovin perso makealle. Itsehillintä on kyllä kadonnut jonnekkin. Olen surkutellut sitä, että olen näin nuori ja kroppani on jo ihan rupsahtanut. Tissit roikkuu navassa ja maha roikkuu polvissa (KÄRJISTETYSTI). Välillä olen katsellut hieman kateellisena muita ikäisiäni, jotka ovat kovin timmissä kunnossa. En vaan ole saanut tehtyä asialle mitään, koska ei ole ollut energiaa. Pikku Karhun syntymän jälkeen on ollut vaikeita juttuja ja olen huomannut tulleeni pahasti sokeririippuvaiseksi. Minulla on alkanut olla kropassa jotenkin tukkoinen olo.
(Kuva Googlen kuvahausta)


Nyt kevään alkaessa olen taas koittanut ryhdistäytyä, koska turha minun on valittaa jos en edes yritä tehdä asialle jotakin. Monia epäonnistumisia on tullut, mutta täytyy myös olla elämäntilanteen takia armollinen. Luin Even blogia, missä hän kertoi elämäntapamuutoksestaan ja siitä miten hyvä olo oli tullut. Sen innoittamana päätin koittaa taas oikeasti ryhdistäytyä. Koska herkut ovat minulle niin iso juttu, päätin antaa itselleni luvan herkutella viikonloppuiltaisin. Viikolla en sitten syö herkkuja. Olen koittanut lisätä taas veden juomista. En pääse mihinkään jumppiin, joten päätin lainata kirjastosta pari jumppa aiheista dvd:tä. Voin jumpata mihin aikaa vaan yhdessä lasten kanssa. Iso Karhu tykkäsi jumpata kanssani ja jumppa oli tehokas. Olen nyt käynyt muutaman kerran vaunulenkillä. Iso Karhu pyöräilee jo sen verran kovaa, että hänen kanssaankin voi lähteä lenkille. Lisäksi minulla on ystävä, joka tykkää myös käydä keväisin lenkkeilemässä. Samalla pääsee juttelemaan äitien juttuja ja pitkäkin lenkki tulee tehtyä ihan huomaamatta.

Tiedän ettei kahden lapsen synnyttämisen jälkeen voi näyttää enää millekään teinitytölle. En varsinaisesti haluakaan laihduttaa, vaan haluan saada kroppaani timmimpään kuntoon. Haluan viihtyä kropassani, koska se on iso osa minua ja identiteettiäni (ylläri :D). Lisäksi minulla on sama juttu kuin äidilläni. Ennen lapsia pystyi syödä mitä vain eikä se näkynyt, mutta lasten jälkeen kaikki alkaa kertyä kroppaan.  Haluan senkin takia pitää huolta kropastani vielä kun tilanne ei ole mahdoton. Olen myös huomannut, että liikunta vaikuttaa psyykkeeseeni positiivisesti. Liikunnassa on niin monia hyviä juttuja, että kyllä kannattaa käydä säännöllisesti liikkumassa.

Kirjoittelen varmaankin aina välillä, miten olen edistynyt. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...