tiistai 8. maaliskuuta 2016

Asioita joita saatat miettiä

Olen erityisesti viime aikoina kuullut uskoni kyseenalaistamista, mutta se ei ole lannistanut minua. Olen niiden kautta huomannut uskon todella olevan ykkösjuttu mun elämässä ja vahvistunut uskossani. Teksti siis koskee näitä "Jeesus-juttuja", mutta tämän ei ole tarkoitus olla tylsää luettavaa. En myöskään ole käännyttämässä ketään, vaan avaan kysymyksiä.

1. "Miten voit uskoa sellaiseen, mitä ei näe tai välttämättä ole edes olemassa?"

 Varmaan jokainen ihminen miettii jossain vaiheessa elämäänsä, onko Jumalaa oikeasti olemassa vai ei. Minäkin olen tätä miettinyt ja olen kirjoittanutkin siitä tekstin. Voi käydä lukemassa sen: Katkeruudesta uskonvapauteen. 
Jos Jumalan näkisi konkreettisesti, olisiko se silloin uskoa? Ei, vaan se olisi näkemistä.
Jos Jumalaa jostain syystä ei olisikaan, olen kuitenkin saanut elämääni rauhan ja toivon sekä monia muita ihania asioita sekä ihmisiä. Jos Jumala onkin olemassa enkä usko, menettäisin lopulta kaiken enkä pääsisi Taivaaseen.

2. "Hengelliset kokemukset ovat vain hallusinaatioita."

Voit käydä lukemassa, mitä sana hallusinaatio tarkoittaa.
Olen nähnyt demoneita sekä enkelin. Noissa hetkissä en ollut käyttänyt alkoholia tai lääkkeitä. Minulla ei myöskään ole mielenterveysongelmia. Demonien näkemiseen liittyi valtavaa ahdistusta, mutta rukoillessani Jeesusta tuo kaikki hävisi. Enkelin nähdessäni tunsin yliluonnollisen tuntuista rauhaa. Näitä asioita ei tarvitsee alkaa pelkäämään, mutta ne ovat kuitenkin todellisia ja niitä voi kokea. Silloin on hyvä pyytää Jeesukselta apua.

3. "Jos Jumala on olemassa, miksi maailmassa on niin paljon pahuutta? " 

Jumala on luonut tämän maailman täydelliseksi. Hän antoi rakkaudessaan ihmiselle vapaan tahdon tehdä päätöksiä elämäsään. Ensimmäiset ihmiset tekivät ensimmäisen pahan teon, joka vaikutti koko maailmaan. Jumala ei ole paha, vaan ihmisten teot ovat pahoja.

4. "Miten voit tietää Raamatun olevan totta?"

Raamatun aikaisia tapahtumapaikkoja on edelleen olemassa tai niitä on kaivausten avulla löydetty. Historiassa on monta faktaa, jotka selittyvät Raamatussa. Monet Raamatussa kerrotut ennustukset ovat käyneet toteen, jopa tässä meidän ajassamme ja lisää tapahtumia on vielä tulossa.

5. " Miten voit tietää, ettei jonkun muun uskonnon Jumala ole se oikea? "

Jos uskot johonkin muuhun uskontoon, en väheksy sinua. Koen kuitenkin tärkeäksi kirjoittaa vastaus tähänkin kysymykseen. Muiden uskontojen jumalat, eivät ole minun tietääkseni parantaneet sairaita. Meidän Jumala tekee tällaista tänäkin päivänä. Tästä elävänä todistuksena esimerkiksi Pikku Karhu.
Muissa uskonnoissa heidän taivaaseen pääsee erilaisilla suorituksilla ja niissä menestymisellä. Minusta on lohdullista, että pahojen tekojen tunnustaminen Jeesukselle ja elämänsä antaminen Hänelle riittää.

6.  "Voinko siis tehdä elämässäni, mitä vain? "

Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon elämän päätösten suhteen, mutta kaikki ei ole meille hyväksi. Raamatussa kerrotaan monesssa kohdassa, millaista on Jumalan mielenmukainen elämä. Yleensä pahojen tekojen anteeksi pyytäminen tarkoittaa, ettei meinaa tehdä niitä uudestaan. Jos luvassa olissi paljon parempaa elämää, miksi tietoisesti tehdä asioita jotka tuhoavat sitä? Jokainen tekee virheitä, mutta niitä tulee kuitenkin katua Jumalan edessä. Jos siis vilpittömästi katuu tekojaan, Jumala kyllä antaa anteeksi.

7. "Minä olen ihan hyvä ihminen, mihin minä tarvitsen Jumalaa?"

Olen iloinen, jos olet hyvä ihminen ja sinulla on hyvä elämä. Oletko miettinyt mitä sille hyvälle elämälle tapahtuu kuoleman jälkeen? Elämme täällä vain hetken, mutta kuoleman jälkeinen aika on ikuista. Missä vietät sinun ikuisuutesi?

8. Minut on lapsena kastettu, enkö silloin  pääse Taivaaseen? 

Sekään ei valitettavasti vie Taivaaseen. Raamatussa sanotaan asiasta näin:
" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. " Apt. 2:38

"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Mark.16:16


9. Mihin tarvin seurakuntaa, jos pärjään yksinkin? 

 Seurakunta ei varsinaisesti tarkoita mitään rakennusta, vaan uskovia ihmisiä. Seurakunnan tilaisuuksissa tutustuu toki helpommin muihin uskoviin. He voivat olla tukenasi ja vastaamassa kysymyksiisi. Oman rukoilemisen lisäksi, toiset uskovat voivat rukoilla asioidesi puolesta. Olen itse kokenut uskovien tukiverkon todella tärkeäksi ja ihanaksi asiaksi. Jokainen voi löytää itselleen hyväksi kokemansa seurakunnan, jossa alkaa käydä. Sillä ei mielestäni ole väliä, onko se kirkko vai vapaiden suuntien seurakunta. Pääasia on usko Jeesukseen.

10. Mitä usko tuo elämääni?

Minun elämääni se on tuonut tarkoituksen, toivon ja tulevaisuuden. Ilman Jumalaa en varmaankaan olisi enää edes hengissä.  Jumala on antanut elämääni yliluonnollisen rauhan vaikeuksienkin keskellä. Saan purkaa aivan kaikki asiat Hänelle, eikä minun tarvitse pelätä Hänen hylkäävän, jättävän tai puhuvan eteenpäin. Jumalalta saan kaiken, mitä Hän näkee hyväksi ja oikeasti tarvitsen elämässäni. Jumalalla on suunnitelma meidän jokaisen elämälle. Minulla on uskon kautta myös varmuus siitä, että pääsen kuoleman jälkeen Taivaaseen. Tämän seurauksena minulla ei ole omalla kohdallani pelkoa kuolemasta.

Tässä on nyt kymmen kohtaa, jotka halusin rohkeasti nostaa esille. Jos haluat kysyä lisää tai muuten jutella uskosta/elämästä, laita rohkeasti minulle kommenttia tai sähköpostia.

Samalla itse pysähdyin oikein miettimään näitä asioita ja elämääni. Lopputuloksena se, ettei tässä elämässä olisi mitään järkeä ilman Jumalaa. Rakastun Häneen kokoajan vaan enemmän ja Hän tuo valoa elämääni. Hän tekee särkyneestä kaunista. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...