tiistai 1. maaliskuuta 2016

Personal trainer

Kirjoitin melkein kuukausi sitten siitä, että salilla käymiseni saa jatkoa. Ensimmäisen viikon olin kovin kiireinen ja sitten sairastuin flunssaan. Jouduin pari kertaa perumaan tapaamisen personal trainerini kanssa ja aloin puhelimessa jo vitsailla, että kohta hän luulee minun koittavan luistaa tästä hommasta.

Tapasin personal traineriani ensimmäisen kerran siis joskus helmikuun alussa. Hän oli mukava ja vaikutti ammattitaitoiselle. Juttelimme puolisen tuntia siitä, mikä oli minun "salitaustani"  ja mitkä ovat tavoitteitani. Keskustelutuokion jälkeen hän esitteli salia ja kerroin, mistä laitteista olen aiemmin tykännyt. 
Loppujen lopuksi tavoitteikseni muodostuivat kiinteytys, yleiskunnon kohottaminen ja selkälihasten vahvistaminen. Tajusin olleeni timmissä rantakunnossa viimeksi yli viisi vuotta sitten, joten toivoisin pääseväni viimein kesäkuntoon 2016. Sellkälihasten vahvistamista toivoin, koska olen syksyllä palaamassa fyysiseen työhön ja ajattelin selän kestämisen suhteen ennakoida. Lisäksi minulla on selkävaivoja skolioosin takia ja liikunta auttaa niihin.

Seuraava tapaaminen meillä oli vasta viime viikon torstaina. Kuukausi oli hujahtanut, enkä ollut käynyt kertaakaan salilla. Sanoin tästä personal trainerilleni ja hän lupasi jutella asiasta päättävien ihmisten kanssa. Tapaamisen jälkeen minulle annettiin uusi lahjakortti, joka olisi maaliskuun ajanvoimassa. Olin tästä todella kiitollinen. Kun kerran saliohjelma tehdään jollakin salille, on kiva päästä käyttämään sitä siellä. Sen tultua tutuksi meinaan soveltaa sitä muuallakin.

Kävimme saliohjelman läpi ja sain joitain vinkkejä laitteiden käyttöön. Emme tehneet treeniä kunnolla, vaan kevyesti kokeilemalla toimiiko se minulle. Personal trainer oli valinnut juuri niitä laitteita, joista olin aiemminkin tykännyt. Muutamia kohtia ohjelmasta muutimme ja hän lupasi vielä toimittaa puhtaan version minulle. Vaikka hintaan ei varsinaisesti sisältyneet kuin nämä kaksi tapaamista, hän kehotti soittamaan jos tulee jotain kysyttävää ohjelmaan tai esim. ruokavalioon liittyen. Hän sanoi haluavansa molempien saavan ohjelmasta hyödyn ja olevan tyytyväisiä. Olin todella tyytyväinen ja mielestäni hinta-laatusuhde oli kohdallaan.

Jäin vielä itsekseni salille tekemään ohjelmaa läpi ulkomuistista. Treenin jälkeen kävin saunassa rentoutumassa. Salilta oli mahdollisuus ostaa lounasta, joten päätin kokeilla revittyä kanaa ja kasviksia. Annos ei ollut hirveän suuri, mutta hyvää se kyllä oli.
Nyt minulla on ainakin motivaatio korkealla ja toivon pääseväni käymään salilla sekä saavuttamaan tavoitteeni. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...