maanantai 26. lokakuuta 2015

Pikkusisko

Minulla on teini-ikäinen pikkusisko, joka on ollut minulle aina "pikkuinen" tyttö. Osittain tämä johtuu siitä, että hän oli pieni kun muutin pois kotoa. Hän oli välillä luonani yötä ja minä tietysti lapsuuden kodissani, mutta emme kuitenkaan kasvaneet ja asuneet yhdessä. Hänen kasvaessaan pikku hiljaa nuoreksi naiseksi ja minun aikuiseksi, olemme löytäneet uudenlaista yhteyttä. Pikkusiskoni on minulle rakas ja toivon, että saamme vielä paljon läheisemmät välit ja että hän puhuisi teini-ikäisen tytön murheistaan minulle. Olen ehtinyt käydä elämässäni niin monenlaisia juttuja, joten osaisin luultavasti neuvoa ja ainakin kuunnella.

Viime viikolla täällä oli syysloma ja pikkusiskoni tuli yhdeksi yöksi meille.
Vanhempani ja pikkusiskoni tulivat ensin yhdessä kylään. Pojat olivat aivan innoissaan ja ylikierroksilla heistä. Vanhempiemme lähdettyä lähdimme ulkoilemaan ja purkamaan poikien energiaa.
Minua ja siskoani yhdistää innostus kuvailemiseen. Olen aina tilaisuuden tullen lainannut hänen järjestelmäkameraansa. Tällä kertaa en muistanut pyytää häntä ottamaan sitä mukaan. Haaveilen joskus saavani oman järkkärin, mutta se voi olla vielä kaukainen haave. Kuvailimme siis kännyköillä kaunista syksyistä puistoa, lapsia ja toisiamme. Kuivailujen jälkeen lähdimmekin jo iltapalalle.



Pikku Karhun mentyä nukkumaan, menimme Ison Karhun kanssa saunaan. Lapsuuden kodissani saunotaan lähes joka ilta, koska vanhempani haluavat rentoutua työpäivän jälkeen samalla kun käyvät suihkussa. En siis osaisi enää elää asunnossa, jossa ei ole saunaa. Edellisessä asunnossamme ei ollut saunaa ja se oli todella orpoa. Meidän perhe rakastaa saunomista.

Minä ja siskoni nukuimme meidän sängyssä ja mieheni nukkui patjalla (mieheni tuli vasta yöllä futispelistä, joten siksi sai jäädä patjalle). Aamulla veimme siskoni kanssa Ison Karhun päiväkotiin ja menimme Pikku Karhun kanssa puistoon leikkimään. Pikku Karhun nukkuessa katsoimme Vain elämää uusintaa. Haimme Ison Karhun hieman ennen kolmea ja menimme puistoon sekä eläinkauppaan katsomaan eläimiä. Pojat rakastavat käydä eläinkaupassa katsomassa pupuja, marsuja, hamstereita ja muita pieniä eläimiä.

Yökyläily jäi tällä kertaa hieman lyhyeksi, mutta parempi sekin kuin ei ollenkaan. Mielestäni meillä oli kivaa, vaikkemme tehneet mitään erityistä. Tärkeintä oli yhdessä oleminen. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...