lauantai 16. tammikuuta 2016

Lettukestit

Äitini toi meille alkuviikosta mansikoita ja ajattelimme Ison Karhun kanssa paistaa iltapalaksi lettuja. Ehdotin hänelle, että pidettäisi lettukestit ja kutsuttaisi muitakin syömään. Kutsuimme yläkerrasta Ison Karhun parhaan ystävän, hänen äidin ja pikkusiskon.

 Lapset leikkivät ja "kinastelivat" yhdessä, joten me äidit päätimme juoda kupit teetä. Olin pitkään rukoillut ystävää, jolle voisi aina soittaa ja asuisi lähellä sekä paljon muuta, mitä tämän ystävän kanssa olen saanut kokea. Olemme tunteneet vain noin pari vuotta ja nyt olemme kuin "samaa perhettä". Tunnemme toisemme ja lapsemme mielestäni todella hyvin. Meidän isommilla lapsilla on vain pari viikkoa ikäeroa ja nuoremmilla lapsilla pari kuukautta. Minulla ei ole tyttöjä, mutta voin tehdä tyttöjen juttuja hänen lapsiensa kanssa. Nuoremman ensimmäisiin sanoihin kuului minun nimeni, joka oli minusta hassua.

Olin tehnyt lettutaikinan valmiiksi turpoamaan. Ajattelin kokeilla Spelttijauhoja, jospa letut olisivat vähän terveellisempiä. Sokeriakaan ei tullut kuin pari teelusikallista. Paistoin kaikki letut kerralla, jotta olisi helpompi toimia lasten kanssa. Kaikki letut onnistuivat (viimeistä lukuunottamatta), joka on minulle harvinaista. Lettujen päälle olin varannut mansikoita ja mustikoita. Isommat lapset söivat vaikka kuinka monta lettua ja pienemmät saivat iltapalaksi puuroa. Jäi letuista pari meille äideillekin. Letut olivat kyllä todella hyviä, vaikka oli niin vähän sokeria. Kuva valmiista letuista jäi ottamatta siinä touhussa.


Iltapalan jälkeen Isommat lapset saivat mennä yhdessä suihkuun, koska olivat kamalasti sotkeneet marjoilla. Sitten ystävät lähtivät kotiin nukkumaan ja me aloitettiin omat iltatouhut.

Vaikka nähdään usein, kiva tehdä joskus jotain erilaista yhdessä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...