sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Uusi Vuosi 2016

Mieheni ehdotti, että lähtisimme Vantaalle uuden vuoden Nouse Suomi-tapahtumaan. Hän halusi aloittaa vuoden minun ja Jumalan kanssa. Sopihan tuo minulle ja kun kerran hän oli saanut lapsillekin yöpaikan. Meidän mukaamme lähti myös pari ystäväämme, joista toinen jatkoi tapahtuman jälkeen matkaa eteenpäin.

Menomatkalla tunnelma oli hieman jännittynyt ja ehkä kireäkin. Olimme viiden aikoihin perillä, joten ehdimme kuulemaan ensimmäisen tilaisuuden puheosuuden. Emme pystyneet mieheni kanssa istumaan vierekkäin ja keskittyminen oli hieman haastavaa sekä lisäksi olin jotenkin ahdistunut. Uskon kuitenkin saaneeni juuri minulle oikeat asiat. Opetuksen jälkeen oli rukous, jonka aikana Jumala kosketti minua ja miestäni. Jumala puhuu ihmisille monin eri tavoin; minä "näin" rukouksen aikana kuvan tien risteyksestä. Jumala puhui sen kautta, että olemme mieheni kanssa molemmat oman tiemme risteyksessä ja meidän tulee valita mihin suuntaan lähdemme.

Tapahtumassa oli ihanaa nähdä edes pikaisesti monia ystäviä ja tuttavia. Vaikka kyseessä oli ilmainen massatapahtuma, mielestäni areenalle olisi mahtunut enemmänkin ihmisiä. Ystäväni kaveri antoi siellä elämänsä Jeesukselle. Se oli hänen elämänsä vaikein, mutta paras päätös. 

Toisen osuuden alkaessa, mieheni halusi tulla viereeni istumaan ja juttelemaan. Minä vain itkin meidän välisiä asioita ja mieheni koitti halata minua. Lopulta aloimme kirjoittelemaan. Tuossa tilanteessa koin Jumalan lohduttavan minua; sain sisälleni yliluonnollista rauhaa ja koin Jumalan rakkauden täyttävän sisimpäni lämmöllä. Jumala puhui paljon asioita miehelleni ja tunsin Jumalan olevan meidän keskusteluissa mukana. Sovimme että nautimme tuosta illasta yhdessä ja unohdamme hetkeksi avioliittomme murheet. Ilmapiiri välillämme laukesi ja minä ainakin pystyin alkaa keskittymään ja nauttimaan illasta. 

Viimeisessä osuudessa olevat asiat olivat kuin Jumalan suoraa puhetta meidän perheelle. Se oli ihmeellistä. Lähdimme puoli kahdeltatoista, koska meitä kaikkia alkoi jo väsyttää ja edessä oli kotimatka. Ulkona näimme pari rakettia. Harmittelin kovasti, että vuosi vaihtuisi autossa enkä näkisi raketteja. Loppujenlopuksi näin kuitenkin neljän eri kaupungin raketit ja kotimatkamme oli rento sekä hauska. Kaikilla lensi jo väsynyt huumori. Kävimme vielä Abc:llä syömässä ja ostamassa herkkuja.

En osaa sanoa olivatko tapahtuman puhujat hyviä vai ei, mutta Jumala on kyllä hyvä ja Hänen tahtonsa meitä kohtaan on paras. Mikä sen parempi tapa aloittaa uusi vuosi 2016 kuin kohtaamalla Jumalaa? Sinusta nämä asiat voivat kuulostaa oudoilta tai tyhmiltä, mutta suosittelen kokeilemaan ja sitten tulla uudestaan sanomaan. Mitä menetät, jos kokeilet elämää Jeesuksen kanssa? Minusta on rohkeutta kokeilla jotain noin radikaalia ja itse ainakaan en vaihtaisi pois usovan elämää.

Tämän vuoden ja jokaisen elämäni osa-alueen haluan luovuttaa Jeesukselle. Haluan elää tänä vuonna kaiken keskellä enemmän Hänen tahtonsa mukaista elämää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...