sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Mitä äiti tekee ollessaan yksin kotona?

Torstaina vein mieheni ja lapset mökille, koska olin perjantaina lähdössä ystäväni polttareihin.  Lähtömme viivästyi (yllätysyllätys), joten olin vasta vähän ennen kuutta takaisin kotona. Oli outoa tulla tyhjään kotiin tietäen, että olisin illan yksin. Olin kovasti odottanut tuota pientä omaa koti-iltaani.

Ensin mietin pitäisikö minun järjestellä kotia ennen polttareihin lähtöä, mutta totesin rentoutuvani tämän oman ajan. En käyttäisi sitä siivoamiseen. Märät pyykit ja tiskit kuitenkin laitoin.

Halusin päästä liikkumaan, joten tein vajaan 6,5 km lenkin. Aluksi kuuntelin musiikkia, mutta loppumatkasta halusin olla aivan hiljaisuudessa. Vuorottelin kävelyä, hölkkää ja juoksua. Olen oppinut nauttimaan lenkkeilystä. Tykkään siitä yksin sekä jonkun seurassa. Yksin saan tehdä juuri haluamani lenkin haluamallani tavalla, mutta ystävän kanssa voi samalla jakaa iloja sekä suruja. Liikunta auttaa minua jaksamaan fyysisesti, helpottaa ahdistusta sekä tuottaa mielihyvää.



Lenkille lähtiessäni laitoin saunan lämpenemään ja kotiin tultuani se oli juuri sopivan lämmin. Olin saanut lahjaksi jalkahoitopaketin, joten päätin kokeilla sitä. Kuorin jalkani ihanalla piparminttukuorinta-aineella, jolla jaloista tulivat mehmeät. Saunan jälkeen viilasin ja lakkasin piiitkästä aikaa kynteni. Tuo lahjaviila oli ihan super hyvä.

Saunan jälkeen tein itselleni iltapalaa. Sovelsin todella luovasti American äidin taco salaatti- ohjetta:

  • salaatinlehtiä
  • rucolaa
  • tomaattia
  • punasipulia
  • jauhelihaa
  • suolapähkinöitä
Syödessäni katsoin pitkästä aikaa leffaa "Nyt tai ei koskaan". Se kertoi kahdesta miehestä jotka sairastuivat syöpään ja siitä miten he halusivat toteuttaa kaikki haaveensa ennen kuolemaa. Elokuva oli mielestäni hauska ja koskettava. Valitettavasti uni voitti juuri ennen loppuratkaisua. Tänä iltana katsoin sen sitten loppuun. Siinä oli myös opetus. Jokainen päivä voi olla se viimeinen päivä, joten nautitaan jokaisesta hetkestä sekä jokaisesta ihmisestä meidän elämässämme.

                                                         (Kuva Googlen kuvahausta)

Aamulla sitten lähdin vauhdikkaasti tuleviin polttareihin, joista kirjoitan myöhemmin... ;) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi. Arvostan sitä. :)

Ympyrä sulkeutuu

  Ympyrä sulkeutuu, kun suljen oven viimeistä kertaa. Olen viimeisen vuoden kipuillut tämän blogin kohtaloa ja tuntunut, että siitä olisi ai...